söndag 5 maj 2013

Unghäst

På lördag kommer Prima hem hit för att bo här på prov i två veckor. Funkar allt som det ska så flyttar hon hit permanent.
 
Jag har inte så stor erfarenhet av att rida unghäst så givetvis har jag prestationsångest. Prima är 4 år och lugn och trevlig. Kommer hon att utvecklas bra under min ledning? Kommer hon och jag att trivas tillsammans? Frågor som endast tiden kan ge svar på...
 
Det viktigaste tror jag är att lyssna på mig själv och på Prima - att inte göra något som inte känns rätt. Oavsett vad andra tycker, oavsett vad som är norm. Att själv välja vår väg, inte gå för snabbt framåt för någon av oss. Se till att vi båda har roligt hela vägen.
 
Jag tänker omväxlande träning, lek och bus. Off road, dressyr, gymnastikhoppning, skogsturer, jobb på lina, vila, psykisk träning/ miljöträning, lydnadsträning. Inte fastna i något, träna samma sak fast på många olika sätt och i många olika miljöer. Samma sorts träning som jag alltid gör med mina hästar, med andra ord :-)

Inga kommentarer: