måndag 16 september 2013

Kluvna känslor

Det bor fladdermöss på vår gård.
 
 
Det känns typ som att dom är ute efter mig. (Jag är lite rädd för dom men bara lite. Eller nej för fan, jag är skiträdd att nån av dem skall anfalla mig och äta upp mig och trassla in sina urläbbiga fötter (tassar?) i mitt hår.)
 

 
 
Jag gillar ju djur och vill ha många djur omkring mig, jag vill ha vilt i min trädgård. Det får gärna komma ekorrar och rabbisar och rådjur och hackspettar och grodor och fjärilar och sånt. Men... jag vet att det är lite svårt att få mig nöjd, men jag är liiiiite tveksam till det här med fladdermöss... (Se på dem bara) Jag gillar inte möss och råttor på marken - känns inte så toppen att ha dom i luften heller.... Fast ändå... Känns lixom bättre att ha dom där än att dom ligger i bakhåll när jag skall hämta hö... Jag vet inte. Om dom LOVAR att inte anfalla mig eller bita mig i halsen eller (återigen) trassla in sig i mitt hår (kanske skall börja med mössa redan nu?) så kan dom kanske få bo här. Om dom lämnar mig i fred och inte kommer fram när jag är ute.
 
Vad äter förresten fladdermöss? Inte hästar väl?

1 kommentar:

Tommy Johansson sa...

En fladdermus är en storråtta med vingar,skaffa ett tennisracket och dra till med en hård backhand när den anfaller.
Pappa