onsdag 1 januari 2014

Årskrönika a la Helena

2013
 
 
I mars var Lilleman här på prov. Inget fel på honom men han var inte den häst jag skulle köpa.

 
Jag fick colaferraris i mitt påskägg.


 
Jag opererade bort en knöl på läppen i slutet av april. Gjorde fett ont.

 
I mitten av maj flyttade Prima hit!

 
Resultat av första hovkratsningsförsöket...
 
 
 
Det blev sommar och Saffe och dom andra mådde gott i gröngräset/ maskrosorna.


 
I början av juni premiärbadade jag fötterna på Sudersand. Kallt men najs.

 
Saffe och jag dressyrtränade på och allt gick bra.
 

 
Vi hade V hos oss då och då och hittade på en massa roligheter!

 
Mot slutet av sommaren kom den - Nalles ögoninflammation. Ser dock värre ut än det var.
 

 
Tulo njuter av sensommarkvällen.

 
Ved är ju en ständig, om än inte så himla livad, följetong.

 
I augusti mådde Zodiac dåligt och fick åka till veterinär. Lite penicillin sen var han på tassarna igen!
 

 
Några böcker har det ju blivit. Återkommer om det i ett annat (jätteintressant) inlägg (som ni bara inte får missa!)

 
Nalle mår bra i oktobersolen.

 
Helena och Peter mådde alldeles utmärkt i oktobersolen på Kreta!
 

 
Hösten kom...

 
...hagarna blev leriga och täckena åkte på.

 
Helena åkte med kollega till Stockholm och julshoppade.
 
Ja, ett fint och roligt år! Vi överlevde allihop!

Inga kommentarer: