onsdag 17 december 2008

Då var det dags igen...

Jahaja, here we go again...

Såg nyss på "Kvällsöppet" eller vad det nu heter. Jag orkar inte skriva samma sak igen, men jag står fast vid min ståndpunkt. Att ge hästarna elchocker är djurplågeri och ska straffas, trav är inte djurplågeri. Det ena har liksom inte med det andra att göra.

Iallafall så var Saffe och jag i ridhuset idag och han kanske skulle behöva strömmas lite? Haha. Nejdå, man skall inte skämta om sånt.
Han var helt ok, lite mer "som vanligt" men fin galopp och duktig i övergångar och tempoväxlingar. Han har bytt "svårt varv" och när jag pratade med Ingrid efteråt så sa hon att det var ett gott tecken, då händer det saker, menar hon. Det kändes ju kul, så jag tar nog tillbaka det där med att han skulle strömmas. Haha igen.

Undrar om jag räknas som hästmisshandlare eftersom jag RIDER min häst...? Enligt en del så är ju fan allt djurplågeri. Vad ska man göra? Det är ju snudd på djurplågeri att ha russen på heden utan ligghall oxå. Jag tycker att det här har gått till överdrift.

Jag kan inte nog betona hur jag tycker att hästmisshandlare skall straffas (döden)( eller åtminstone lite elchocker) Men jag tycker oxå att man får vara noga med vad man säger och vad man anklagar folk för. Vet du inget om trav/hästsport - Håll käften. Det ÄR INTE hästmisshandel att rida eller köra sin häst om det görs på rätt sätt. Trav är inte misshandel, distansritt är inte misshandel.

HerreGud, jag orkar inte mer. Ni vet vad jag menar och ni vet vart jag står.

.

Inga kommentarer: