tisdag 30 december 2008

Julefrid

Jag har varit ledig i ganska många dagar. Det har varit oerhört skönt. Jag har unnat mig att bara vara ledig, att ta det lugnt och vila, läsa, se på film och umgås med min man. Först hade jag dåligt samvete för att jag inte gjorde nåt av alla det 47812 saker som finns på "attgöra-listan" men sen struntade jag i det. Man måste unna sig att bara ta det lugnt, efter en lång och faktiskt ganska tuff höst.

Givetvis har jag ridit. Men det är ju en sak som jag vill göra och som är en del i min avkoppling. Även om Saffe mellan varven är ett psykfall så är det ändå välgörande att sitta upp och rida en sväng. Nalle fixar inte det hårda och ojämna underlaget så han blir inte riden just nu. Han verkar dock inte deppa.

Det har varit jul och min födelsedag. 30 år. Är jag så gammal? När jag tänker tillbaka på åren som gått så... Ja, jag är nog faktiskt så gammal. Det är 12 år sen jag jobbade på Finntorp. Det är 4,5 år sen jag träffade Peter. Jag har haft Nalle i 13 år och Saffe i 7. Jag har gått grundskola, gymnasium, högskola och en massa fristående kurser på olika nivå. Jag har bott i Flen, Kalmar och så på Gotland. Jag har jobbat som hästskötare, ridlärare (slav åt CC och MP, men officiellt var det "ridlärare"), jag har jobbat på restaurang och cafe, varit receptionist och så till sist förskolärare. Jaa...

Både jul och födelsedag var bra. Igår på min 30-årsdag blev jag ihågkommen av många och min älskling bjöd ut mig på middag. Fick en ny mobiltelefon av honom i present (med gps). I julklapp fick jag en pulsmätare och han fick ett pulshandtag av mig. :-)

Anyway, har beslutat mig för ett nyårslöfte. Ganska förutsägbart men... Ni får inte veta nu, imorgon eller på nyårsdagen. Men jag kan säga att det inte är något av följande:

* Sluta röka (aldrig börjat)
* Bli mer miljövänlig (vet inte hur detta skulle gå till - är redan så miljövänlig jag kan)
* Bli mer ekonomisk (haha, provat det - inte min grej)

Alla av dessa hade jag i åtanke, men beslöt mig för ett fjärde. Ni kan säkert lista ut vad...

.

Inga kommentarer: