söndag 7 december 2008

Julstädat

Ja, nu är det faktiskt julstädat inne. Vi har pysslat och donat hela helgen och det är så fint här nu. Stallet får vi ta i veckan, klart det skall julstädas och pyntas lite hos pållarna oxå. Förra året åt dom iofs upp allt pynt (pepparkakor och granris) men jag gör ett nytt försök i år, tror jag. Har köpt lite andra grejer som inte är ätvänliga :-)

Var ute och red en sväng både igår och idag när Peter körde Madde. Saffe uppför sig exemplariskt nuförtiden, jag blir nästan nervös. Kommer han att explodera snart? Idag t.ex. gick han fint i lång och låg form hela tiden, precis som jag bad honom, utan att trassla. Tre galoppfattningar utan problem (fattning - galopp två steg - avbrott) Vem har smygtränat honom?
På tisdag skall vi till ridhuset igen och jag skall ha sporrar så får vi se om vi inte kan få loss den där stela högersidan oxå. Med sporrar är det lättare att komma åt, man kan bli "finare" i sina hjälper och Saffe lyssnar bättre. På nyåret är det dags att ringa Åsa igen och rida lektion. Ska smygträna lite till först :-)

Imorgon skall jag på ansiktsbehandling sponsrad av jobbet och sen skall Peter och jag kolla på tapeter. Hallen ska bli vit, och målet var ju att ha den klar innan jul så nu börjar det bli snärjigt...

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi, I`m back...
Får jag komma över till er och sitta i eran hall om det inte blir någon snö i jul.?. Jag längtar efter en vit jul.
Det var aldeles för länge sedan jag kollade in din sida, det blir för mycket att läsa igen.
Men nu har min datakarens gått ut och jag kan kika in lite oftare.
Kul att det funkar så fint för dig och Saffe.
Kan det vara så att det är VI som haft dålig inverkan på er, men det får vi väl inte hoppas, för vem skall jag då rida med?
(Idag skötte hon sig bättre, så jag väntar med korvfabriken)
Kram