söndag 14 december 2008

He´s back!

Ja nu är han tillbaka, den gamla vanliga Saffe the Psycho. Igår var han ganska mongo när jag var ute och red, iofs lite bättre idag, men ändå... När jag var i ridhuset i veckan så var han sådär sagolik igen och allt kändes toppenfint, men så igår var det som bortblåst. Rädd för allt, lyssnar inte... Suck. Som sagt lite bättre idag men inte sådär sagolik som förra veckan... Får se hur det går i ridhuset, ska dit tis el ons. *håller tummar*

Idag har vi börjat tapetsera i hallen. Vitrandiga tapeter blir det och jag kan bara säga att vilken tur jag har som hittat en så händig man! Jag hade blivit idiot efter en halv längd, men inte Peter, nejdå. Han gör det så fint så, som om han aldrig gjort annat. Inte klart än, men jag kan se redan nu att det kommer bli supersnyggt!

A2-influensa på Visbytravet så Madde fick en viloperiod nu istället för januari. "Aktiv vila" som det heter, alltså Peter kör hemma men inte fort. Det passar mig och Nalle bra, för det blir såna lagomturer som Nalle orkar med. Han skulle väl iofs orka mer men vi vet ju sen tidigare att han blir halt om han får gå för mycket/ långt/ snabbt. Så det är bättre att ta det lite försiktigt.

Omega mår fint, hon verkar inte ha alls ont i sitt ben. Men nu är dom ju lugnare i hagen när det är så blött och trist, så det är nog det. Skönt iallafall att hon mår bra och inte har ont.

Var på Lucia i Dalhems kyrka igår. Mycket fint. MEN jag måste ändå säga att ungarna på mitt jobb var bättre. SABLA va duktiga dom var! Har varit halvkassa på träningarna, sjungit fel och glömt bort och så, men jäklar, lite nervositet gjorde susen. Dom var toppen och alla föräldrar grät. Ialafall mammorna :-)

Styrelsemöte med WRK ikväll, skall snart åka. En sak till bara - Har gått ner 1,4 kg :-)

Och julstädat stalllet har jag oxå gjort :-)

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vitrandigt? bara vitt? Hur ser det ut med vita ränder mot vit bakgrund... hihi...