onsdag 3 december 2008

Nu är det träning som gäller


Idag åkte jag och Saffe till ridhuset med det underbara underlaget. Kommer inte ihåg exakt vad det hette eller vad det var, men det var gummi inblandat iallafall. Och spelar roll vad det är, det var suveränt! Dessutom så var vi helt ensamma i ridhuset och bara det är ju lyxigt.

Safe har ju inte gått dressyr "på riktigt" på ett tag, så jag bestämde mig för att ta det lite lugnt och inte pressa honom så hårt. Sagt och gjort. Började med övergångar skritt-trav och kände ; sabla, han känns ju riktigt fin! Fortsatte med lite galopp, gick sådär, började med skänkelvikningar i skritt. Gick super. Gick över i trav, skänkelvikningar åt vänster gick jättefint, åt höger ej jättefint. Gick ner i skritt igen och då gick det, men vi fick det aldrig riktigt bra i trav åt höger, men det får gå. Han var suverän i formen hela passet, gick inte emot något alls, och sen: den sista galoppen. Jävlar i min lilla låda! Har ALDRIG känt Saffe så fin i galoppen. Jämn, lugn, ren galopp i båda varven, på tygeln och ställd. Kan snudd på inte bli bättre. Ja, jäklar, vad fin han var!

Så nu står han inne i stallet, linimentad och lindad och så, och äter hö.

Oj, vad jag är glad! :-)

.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det känns inte som att alla dina vänner blev lika upprörda som dig över hur hästarna behandlas...

:)

Helena sa...

Dom är alltså inte mina vänner längre.