måndag 15 december 2008

Icke nöjd

Mötte en väninna på stan idag. Hon sa: "- Du har klippt dig! Varför har du inte skrivit det på bloggen och lagt ut en bild?"

Svar:

1. Ingen skulle bry sig.
2. Det är Inte Snyggt.

Jag är nämligen ganska missnöjd med klippningen. Hade bestämt mig för att klippa av ganska mycket i nacken och så ha det lite längre fram på sidorna om ni fattar. Och så klippa upp lite så lockarna kom fram. Såg framför mig att jag skulle bli superfin. Men nej. Det blev Inte Snyggt. Jag ser ut som en tant med misslyckat Hemanent. Frisörskan klippte förvisso kortare i nacken och längre på sidorna, men jag vetefan hur hon bar sig åt för hon klippte bort lockarna istället för att klippa fram dem. Nu är håret bara fult, fult, fult och jag går omkring och är missnöjd dagarna i ända. Det är nu en vecka sen jag klippte av det, och nej, det blir inte bättre. Jag har försökt med att föna, självtorka, krama med mousse, lägga mig med blött hår (funkat minst dåligt hittills) och kort sagt provat alla knep för att få fram lockarna igen. Dom JÄVLA lockarna som tidigare alltid var där dom inte skulle vara och lockade sig när jag ville ha rakt har nu övergett mig och nu VILL jag ju ha dem. Satans jävla. Men Peter är iallafall gullig och säger att jag är söt ändå.
Nu skall jag spara ut till LÅNGT hår igen. Sådeså.

Vitrandiga tapeter är faktiskt just det - vitrandiga. Dom är lixom vita med vita ränder, lite svårt att förklara men så är det iallafall. Och DET är snyggt vill jag lova :-)

Har ridit en sväng på Nalle ikväll. (Ramlade inte av) Han var pigg och glad men lite fånig för han var tvungen att gå och gnägga efter dom andra hela tiden. Suck. Jaja, han är ju bara 22 år...

.

Inga kommentarer: