lördag 20 december 2008

Jag är vansinnigt trött på regn.

Det gör inget annat än regnar. Hästhagen är en enda lervälling och det blir aldrig ljust ute utan det är bara grått, grått, grått. Rida i ridhus är väl bra men jag vill gärna rida i naturen oxå, det är ju lixom det jag gör... Distansritt i ett ridhus tror jag inte på. Kan bli långtråkigt. Försökte ha gps.en på i ridhuset häromdagen för att se hur långt man faktiskt rider när man tultar runt där inne, men det gick inte. Om nån vet så kan ni ju höra av er.

Nu är det iallafall helg och jag är ledig på måndag oxå så oj vad jag skall hinna göra mycket. Hittills idag har jag hunnit fodra och släppa ut hästarna, se två filmer, läsa en tidning, bädda, göra frukost och... Inget mer. Precis när som helst så går jag ner och gör nåt konstruktivt. Som typ... se en film till? (Skaffa aldrig Canal+, då går det bara utför)

På måndag så kommer min brors flickvän från Taiwan till ön och jag skall hämta dem vid båten. Ska bli kul att träffa henne. Man har ju hört så mycket :-) Funderade på om man skulle ha med sig nån typ "välkommen til Gotland-present" men det är kanske att överdriva? Jag får fila lite på det. Det är ju (som ni kanske vet?) julafton på onsdag och då får hon ju paket ändå...

Julpyntade det sista i stallet igår. När jag kom ut imorse stod Madde och tuggade glitter. Hoppas hon får ont i magen (Nej det hoppas jag inte alls, fult sagt av mig). Men det är lite typiskt henne. Allt annat glitter satt där det skulle, förutom Maddes. För det hade hon ätit upp/rivit ner.
Det är lite roligt med Madde, jag undrar om jag har smittat henne? För när hon kom till oss så matvägrade hon ju ganska ofta. Tyckte havre var äckligt och kunde definitivt inte äta betfor blandat med nåt annat. Nu äter hon ju allt som inte är fastspikat... Hm.

.

Inga kommentarer: