tisdag 27 juli 2010

Stenparti

Det är väldigt skönt med semester. Väldigt, väldigt skönt. Har dock tänkt lite på barnen på jobbet av olika anledningar, men jag får släppa det. Det är en ledningsfråga...
.
Vi har tagit det väldigt lugnt såhär långt, men vädret har ju inte heller varit det bästa. Jag har iallafall ridit lite, knåpat ihop en hemsida ( http://stallkaungs.cybersite.nu ) och nu ikväll har jag börjat med ett stenparti som befunnit sig i planeringsfasen i ca 2 år. Det var alltså dags. Dock får ni inte se några bilder idag för det ser ... lite... öh, ofärdigt ut, om man säger så. Men jag är HELT övertygad om att det kommer att bli osedvanligt vackert när det är klart. Och DÅ ska ni få se bilder.
.
Men om vi skall prata lite hästar då. Alla mår bra. Vi var och hälsade på Ariel på betet idag, hon verkar må utomordentligt. Vuxit, ja. Överbyggd, ja. Tjock, ja. Lite revben syns men hon har ganska rejäl kulmage, så det är väl som det ska antar jag.
Både Omega och Parodie är dräktiga i 45:e dygnet, beräknas föla 5 och 10 maj nästa år. Dom är alltså hemma nu och det går så bra att ha dem tillsammans alla fyra, dom är faktiskt inte dumma mot Nalle alls. Känns skönt.
Nalle har fått nya skor idag, vi har varit ute en sväng och hans getingstick är nästan försvunnet.
Saffe skall få nya skor imorgon, vi tränar på så försiktigt och fint och allt känns bra där oxå.
.
Madde startar på torsdag. Lopp 2, spår 2.
.
Idag skulle Peter och jag för första gången ut och åka på våra inlines som vi köpte för tre år sen. Stor besvikelse. Jag hade sett mig själv susa fram som en elitinlinesåkare, avspänt, proffsigt, snabbt och snyggt och bränna kalorier som fan, men nej. Det var nåt fel på mina. Dom rullade lixom inte. Dessutom var det nåt fel på mig för jag hamnade antingen i bakvikt eller framvikt. Och till råga på allt så var det nåt fel på asfalten för den var alldeles för knölig.
Observera att för Peter gick det strålande. Alltså nya tag imorgon.
.
.

Inga kommentarer: