söndag 18 juli 2010

Thunderbolt


Igår skulle jag plantera om min clivia. Det var - som Ni ser - på tiden..

Därefter cyklade jag till loppisen. Hem när himlen såg ut såhär...


Strömavbrott i en miljon timmar = sallad, levande ljus & dvd-spelare på batteri
.
Ja det är inte lätt alla gånger. Igår åskade det så att tänderna skallrade. Hästarna var lite rädda mellan varven, men ändå förvånansvärt lite för att vara dom. Jag gav dem hö inne i utestallet och Nalle promenderade glatt in och ställde sig och åt, Saffe gick in, tog en tugga, gick ut. Gick in, tog en tugga, gick ut. Ni hajjar. Dom frös båda två eftersom dom envisades med att stå ute i regnet största delen av tiden, så det fick bli täcken på. (Fick gå upp supertidigt imorse och ta av de innan det blev för varmt.)
.
Varit inne och tittat på nationella hopptävlingar idag. Oj, vad duktiga och modiga folk är. Hoppa så högt... Fina hästar är det och dessutom så såg jag på Falsterbo Horse Show innan jag åkte och dom är ju tillochmed ett par snäpp ännu bättre. Hoppa 1,70 barbacka. Hur kommer man ens på tanken? :-)
.
Både Nalle och Saffe fick gå lite off road idag, Saffe bara i skritt förstås, och sen trav rakt fram. Båda var så duktiga och fina och kom loss bra i båda varven. Saffe känns jättebra, lugn och stabil. Hoppas att han håller sig så nu...
Nalle har fått ett getingstick mellan frambenen. En ganska stor bula är det men han har ingen temp och verkar inte ha ont, man får klämma och greja så mkt man vill.Den har minskat lite sen igår så han kommer nog att överleva. Hoppas vi.
.



Peter håller i Saffe när det skall spolas ben
.
Vill till sist bara säga att Mads Mickelsen är en heting.
.

Inga kommentarer: