lördag 17 juli 2010

Unik väska från Taiwan - min tärn-present

I onsdags var jag på Munken (jo du läste rätt) med tre kalmartöser. Det var så roligt! Jag visste inte ens om att jag hade saknat dem så mycket förren jag äntligen fick träffa dem igen. Jag nyttjade endast alkoholfria alternativ då jag 1: skulle köra hem, och 2: skulle jobba nästföljande dag. Men oj, det var verkligen kul att se er igen tjejer!


Alkoholfritt alternativ 1

Alkoholfritt alternativ 2 & 3


Ullis, Ullis och Jessica


En vecka kvar på jobbet. Jag är faktiskt ganska trött nu, och till råga på allt elände så skall vi öppna klockan 06.00 hela nästa vecka. Nu öppnar jag endast måndag och onsdag, men ändå. Skit.
.
Var ute och red Saffe igår. Han var pigg och glad men förbannad på flugorna (fast vem är inte det?) och gick på tygel fint och var inte halt ett endaste dugg. Dessutom så var han JÄTTEDUKTIG när vi gick förbi livsfarliga kor och obehagliga små kalvar som SPRANG OMKRING! Han var skraj, det var han, men han blåste bara upp sig så han blev 3 meter hög ungefär, sen skrittade han snabbt förbi. Observera att korna var precis innanför staketet som var alldeles intill vägen där vi gick. Erkänn att ni är imponerade av hans oerhörda mod!?
.
Nähej, jag skall ta och göra mig iordning, det är loppis på Dalhems IP idag. En sak bara.... Vad är det här? www.gotlandhorseshow.se ? Lite dåligt annonserat kanske? Surfade på länken av en slump, inte hört något om detta? Är det nåt slags skämt? (Inte kul isåfall) Vem anordnar? Distansryttarna har såvitt jag vet inte blivit tillfrågade om vi ville vara med? Hmpf.
.




Inga kommentarer: