söndag 4 juli 2010

Möhippa

Detta är Tyr. Trevlig kille som bor på Hallvide islandshästgård
.
.

Ute på tur
.
.
I lördags hade vi möhippa för Eileen. Det började med islandshästridning och sedan spa i min trädgård, avslutades med middag på stan. Riktigt lyckad dag. Jag klagar inte på värmen men det var i varmaste laget minsann... Tyckte lite synd om islänningarna, dom svettades en del. Men dom är ju rätt hårda iofs. Jag red en svart och vit som hette Tyr (uttalas Tir) och som var helt underbar. Det var hur kul som helst att rida islänning! Bara gjort det en gång förut och det var för ca 100 år sen så jag hade glömt hur häftigt det är att tölta. När jag blir rik skall jag köpa en islänning.
.
Idag har jag och Saffe varit ute på promenad. Han var pigg och glad och inget halt. Vi ser ljust på framtiden.
.
Sen var Nalle och jag på dressyrträning för Gerd, tillsammans med Ingela och Lilja. Nalle var underbar som vanligt. Vi fick rida till musik (ABBA) och träna takt. Det var roligt och jobbigt och Nalle var som sagt suverän. Allt som vanligt alltså. Tyvärr avslutades vistelsen på Suderbys lite trist. Nalle tänkte inte gå på transporten. Inte förren jag blev tvärarg kunde han tänka sig att gå på. "-Han brukar väl inte va svårlastad?" sa Ingela. Nej, just det. Men ibland så måste han bara testa och ger sig inte förren jag blir just tvärarg. Sen får jag dåligt samvete för att jag var arg, så även idag. Så jag har just varit ute och fodrat och pysslat om dem lite extra. Nalle linimentad och så borstade jag dem båda två en andra gång. Nalle har fått lite ögoninfektion så han fick ögonsalva oxå. Stackars. Men han hade kommit över konflikten så jag behövde inte ha dåligt samvete längre. ;-) Dom är så söta mina pojkar.
.
Annars tagit det ganska lugnt idag, det har ju varit väldigt varmt. Peter spolade ur stallet igår så idag har jag skurat krubbor och andra inventarier. Så fort det torkat skall det målas.
.
Imorgon startar Madde och jag får inte se det för då är jag vid käk-kirurgen. Kul det ska bli.
.

Inga kommentarer: