måndag 14 december 2009

Dagarna går

Dagarna går och tiden rusar. Kände ett tag att jag var i fas, men det gick över :-) Alldeles för mycket man vill/ bör/ behöver göra och alldeles för lite tid. Nu skall iallafall Saffe vila fram till jul minst, så då blir det ju lite mer tid över till annat. (Jobba övertid, t.ex.)

Dressyrtävlingen i tisdags gick väl över förväntan får jag säga. Saffe skötte sig bra, men det blev inte så bra med framridningen, han beöver ju ridas ett tag för att slappna av, och sen fick vi stå och vänta länge och så, så han var ganska spänd. men vi fick 84 p av 110. Det var LC:1 som vi red men bedömningen var lite annorlunda...

Ansiktsuttryck 10
Noggranhet i ridvägarna 9
Taktik, upplägget av sin ritt 9
Intresse av att tävla 10
Konstiga dressyrrörelser 0
Ryttarens förmåga att påverka hästen 8
Utrustning 10
Naturligt avspänd ritt 6
Delaktigheten/ samspelet med hästen 7
Ambitionsnivå 10
Nervositetsnivå (ryttarens eget betyg) 5

Som ni ser så bildar första bokstaven i varje bedömningspunkt ordet ANTIKRUNDAN och det var så tävlingen hette. Så jag får väl vara nöjd :-)
Sen var det sista hoppträningen för terminen dagen efter och Saffe var skitskum. Kom fram till att det var lite kolik-känning. Stackars liten. Så vi avbröt hoppningen såklart och åkte hem och vilade.

Nu har det blivit snö här på ön och kallt och halt som fan är det. Enda fördelen som jag kan se är att hästarna inte blir så skitiga när dom rullar sig. Annars... Näej... Visst lite snö och rimfrost på julafton kan jag väl tänka mig, annars är det ok för min del. Men men, vädret kan man ändå inte styra över så varför tjura egentligen? :-)

Nähej, nu har nog golvet jag skurat torkat, dags att fortsätta alltså.

.

Inga kommentarer: