söndag 19 september 2010

Barnvaktande









Återigen så bråkar bloggen när det handlar om bilder, men det är väl som det är. Iallafall så har jag och Peter varit barnvakt och det gick jättebra. Vincent var snäll och fick jobba hårt :-) (se ovan)
.
Ingela och Lilja var och hopptävlade idag, tyvärr så kunde ju inte jag åka och kolla. Men Ingela var nöjd och jag blev supertävlings-sugen, så jag satte mig och letade tävlingar direkt förstås. Så nu är jag och Nalle anmälda till en dressyrtävling. När, var, samt hur får ni veta vid ett annat tillfälle.
.
Apropå Nalle så hade han och jag planerat att ta en lugn och behaglig ridtur bland åkrarna och böja lite nacke, göra lite skänkelvikningar på grusvägarna etc. När vi varit på väg i ca 2 ½ minut börjar det småregna. Nalle HATAR att bli riden i regn. Men det var så lite så jag bestämde att vi skulle fortsätta. Det börjar regna lite mera... och lite mera... och ännu lite mera tills det urartar totalt och blir typ det värsta skyfallet sen Isebels tid (överdrift). Jamen ok, det regnar skitmycket, kan vi helt enkelt säga. Nalle och jag överger böja-nacke-tanken och Nalle får välja tempo hem (ganska fort). Vi hann bli smått fuktiga. Ungefär en minut efter att vi kommit in i stallet så.... slutar det regna! Är det inte fantastiskt så säg?
.
Jag längtar sjukt mycket efter att få sätta igång Saffe igen. Tittar på bilderna som Sara tog på oss den där gången för länge, länge sen (i våras) och minns hur fin han var, både i kropp, psyke och ridbarhet. Jävla helvete att han skulle bli skadad :-/ Men nu får vi ta det som det är och se det här som en nystart och verkligen jobba från grunden med både balans, hållbarhet, smidighet, kondition, lösgjordhet och allt sånt. Skall bli kul även om jag gärna bara suttit upp och ridit iväg oxå, men nu går ju inte det som sagt.... Tror mig veta att även Mr Saffe längtar efter att få komma utanför hagen igen. (Just nu står han inne med dyyyyra BackonTrack-täcket på).
.
Apropå hagar så håller Peter och jag på att göra nya hagar. Vi har ju "fått tillbaka" vallen nu, arrendet har gått ut. Den behöver egentligen plöjas upp och sås om men det finns varken tid eller plats för just nu, så nu får det bli hagar ett tag. Det blir bra när vi är iväg, så behöver mamma och pappa inte släpa så mycket hö, det finns bukfylle-gräs i hagen.
.
Igår travade vi med Ariel när vi tömkörde. Det blåste typ storm men hon var hur cool som helst. Peter har ännu ont i revbenen efter att Saffe sparkade honom (vill inte prata om det) så vi har inte kunnat trava innan men hon uppförde sig så bra så det var riktigt roligt även om jag blev sjukt varm för jag hade fleece på mig (ej springa-med-ettårings-vänligt).
.
Rider Parodie oxå. Eller tja, mest åker ännu väl, men det går bra även om jag har valt att gå långsamt fram för allas vår skull. Peter går bredvid men det är jag som styr, startar och stannar. Hon älskar inte när jag tar i bettet, men annars är hon helt cool. Sitta upp - inga probs. Använda skänklarna - inga probs. Vifta med tyglarna - inga probs. Blir nog pålle av den oxå så småningom.
.
Madde gick provlopp igår - helt ok. Gick i dödens på ett bra sätt. Synd att hon inte har så många startpoäng så hon kommer ut i lopp. Vi får väl se vad som händer och fötter osv.
.
Jahajahaja. Bara måndag och tisdag på jobbet sen Rhodos. Det skall bli totalt underbart. Måste packa.
.
.



2 kommentarer:

Catti sa...

Barnarbete är alltid bra, :). Söt han är min son.

Mitt liv som mamma sa...

Vill ni ha mer hjälp i stallet så kan jag skicka ner en eller två till er.