lördag 26 november 2011

Saffe = hopphäst

En bild från i somras får illustrera...

I onsdags var det hoppträning och Saffe var i sitt esse! Det var jättekul, allt gick bra, vi hoppade ganska högt för att vara vi (nåja...) och när några av dom andra hästarna fegade ur fick Saffe och jag gå före för att visa... Aldrig hänt förr, att vi varit lixom...bäst! :-)

I övrigt är det mest borsta som gäller känns det som... Lera lera lera överallt. Det enda som är negativt med snöfritt tror jag. Alla är ju så långhåriga nu oxå. På dom andra gör det väl inte så mkt att dom ser ut som troll, men det är rena mardrömmen när man skall åka iväg med Saffe. Borstarna når lixom inte allt så man får stå och ta bort det för hand, dra med naglarna. Tar evigheter. Saffe skall ju klippas, men jag tänkte vänta med det tills vi kom hem igen. Så en dressyrträning till får vi se ut som fjantar, sen blir det ordning och reda! (Och då skall jag börja använda mina nya shortchaps oxå. Kan inte använda dem nu när vi ser ut som troll. Det passar lixom inte in med nya shortisar då).

Idag var det tömkörningskurs. Och ni som tror att tömkörning inte är så svårt är välkomna att prova när som helst. Idag så tränade vi i varje fall på öppna, skänkelvikning, bakdels- samt framdelsvändning. saffe är stabil, det är jag som inte får kläm på det hela riktigt. :-/ Vi får hoppas att träning ger färdighet.

Förresten så har jag fixat ett extraknäck. Ni får veta mer om det när jag blivit lite varm i kläderna. Men jag kan säga att det är hästrelaterat... :-)


1 kommentar:

Lola The Mare sa...

Extraknäck som är hästrelaterat, låter exiting, min gissning är tipsexpert på TV4.