torsdag 16 februari 2012

Ny karriär

Jag tänker emellanåt att jag skulle vilja göra något annat än att vara förskollärare. Helst vill jag vara hemmafru och miljonär, men haken där behöver jag väl knappast upplysa er om... Så det finns några andra alternativ. (Eller finns det verkligen det?)

* Hästskötare. Kan faktiskt helt ärligt inte komma på något bättre yrke. Hake: Dåligt betalt. Finns bara svartjobb lediga.

* Korrekturläsare. Hake: Antar att man måste utbilda sig och det orkar jag ej.

* Fotomodell. Hake: Flera stycken som jag ej vill tala om.

* Vinprovare. Hake: Jag skulle bli för full (eftersom jag tycker det är slösigt att spotta ut fina viner)


* Konsult. Hake: Jag vet inte riktigt vad folk skulle konsultera mig i för område men erkänn att det låter snyggt?

* Blomplockare. Hake: Tror inte man kan jobba som det....

Jag får fila vidare på detta.

Inga kommentarer: