lördag 9 juni 2012

Sveriges nationaldag

På Sveriges nationaldag i onsdags bestämde vi oss för att åka in till Visby och vinka till Kungen och Drottningen eftesom jag aldrig sett någon av dem live vad jag kan minnas. Peter tyckte att jag var lite fånig men följde snällt med.

Vi står och väntar på ett ofärdigt torg. Såg inte klokt ut.


Sen kom dom - först några riddare, sen poliser, sen kungaparet, sen Säpo Säpo Säpo Säpo och sen några riddare och poliser igen

Det gick ju väldigt snabbt föstås och jag hann knappt se Kungen, men Silvia såg jag :-)

Riddarhästarna som gick före och efter var ju lugna och snälla såklart, och de har alltid fascinerat mig. Jag har nog aldrig sett en riddarhäst tappa besinningen. Såklart har dom fått träning och såklart är deras ryttare mycket skickliga (ja, jag är avundsjuk) men jag skulle vilja veta hur får man dom sådär lugna i alla väder!? Kan bara livligt föreställa mig hur den kära Saffe skulle reagera i en liknande situation. Säpo hade fått rycka in, antagligen... Jag tränar honom med läskiga saker och så, och han blir väl lugnare för var dag, men det är typ en miljard mil mellan honom och riddarhästarna.

Antar att Saffe inte klarat intagningsproven till riddarhäst-utbildningen :-) men jag älskar honom ändå! <3

Inga kommentarer: