lördag 7 december 2013

Stockholm, var tänkt över dagen...

Min kollega ville åka till Stockholm över dagen och shoppa. Jag ville åka till Stockholm över dagen och shoppa. Min man var ej intresserad. Inte heller kollegans man. Alltså åkte jag och kollegan på en tripp som var tänkt som "shopping över dagen".
 
 
Vi shoppade och beundrade vacker julutsmyckning.
 

 
Vi tog ett glas rose`(jag) och ett glas öl (kollegan) för det var vi värda.
 
Vi tog bussen till Nynäshamn. Ungefär halvvägs fick vi veta att båten som skulle gått kl 20.05 var omplanerad till att gå kl 24.00. Sådär mittemellankul. I alla fall, vi kom fram, fick gå ombord och satt i obekväma vilstolar och slumrade till kl 05.00 då båten lade till i Visby hamn. Vi fick gå av via bildäck. En helt igenom spännande och intressant båtresa.
 
Tur att Stockholm var kul i alla fall! :-)

Inga kommentarer: