fredag 18 september 2015

Sommaren är kort

Sommaren är som bekant kort. Även om det mesta kanske inte regnat bort (mer blåst bort isåfall) så försvann den sabla fort i alla fall. 1 september blev det plötsligt höst.

Jag har inte hunnit blogga så mycket, det har ju givetvis funnits massor att blogga om, men inte tid. Jag skulle vilja kunna blogga från mobilen eller plattan, men appen funkar skit, det går inte att lägga in bilder i blogginläggen för då publiceras inte inlägget - jag kan alltså bara blogga från datorn och då måste jag ändå koppla in mobilen eller plattan för att föra över bilder. Pust. Lite för stort projekt om man bara vill skriva några rader. Så om nån har nåt tips på en annan bloggportal som funkar bra från mobil och platta så får ni gärna höra av er! Problemet är att jag vill "ta med mig" alla mina gamla blogginlägg till min nya blogg. Jag vet att det ska gå men jag vet inte hur...

Några av sommarens händelser har jag i alla fall skrivit om, Kolmårdenresan, Zodiacs bortgång och Saras och Daniels bröllop till exempel. Det har varit trevliga grillkvällar (senare delen av sommaren, tidigare var det för kallt), mycket trav, mycket ridning, inget bad, ganska många böcker, närhet och kärlek, besök från Taiwan...

Prima och jag har utvecklats en hel del i sommar. Man skall väl inte säga för mycket men nu är det mycket mindre gräl och mer utveckling. Lite motgångar ibland men de är övervinnliga, det är roligt att rida och inte alltid en kamp.
Hon är mycket mjukare i kroppen, kvickare, lydigare, mer samarbetsvillig. Fortfarande fet men känns ändå ok! Formen är fin, överlinjen har utvecklats, halsmuskulaturen blivit mer synlig, mer svikt i rygg och bakben. Kul!

Nu är hösten här, det mesta blir lite tyngre, mörkare. Då är det skönt att det har lossnat i ridningen, det kan vara motigt nog att komma ut i mörkret, blåsten regnet ändå... Men visst, det finns fina höstdagar också! (Fast det brukar typ vara när jag jobbar heldag)

Inga kommentarer: