söndag 3 augusti 2008

Det är verkligen kul att anordna saker...

Idag var det dags för långritt anordnad av mig. 2 pers förutom jag dök upp. Kul med uppslutning! Men vi tre red iallafall en trevlig runda och Saffe uppförde sig exemplariskt. Det märks att han är i fin form, för när dom andra var trötta så vi måste vila så andades knappt Saffe. Känns bra!

När jag kom hem från succe´n så hade Peter rivit ännu mer i stallet och det kommer bli bra när han är klar, har jag en känsla av. Vi skall ju göra om två av boxarna så en av dem blir lite större och den andra får sin dörr lite smartare placerad. Under tiden vi gör detta så har vi bara två boxar vi kan använda så Nalle får gå ute med stona. Dom har fått en ny stor hage, tror jag nämnde det igår... Nalle lyfte inte på huvudet under de första fem timmarna han gick där, och han struntade totalt i tjejerna. Nu ikväll så började han undra lite vad det egentligen var som pågick, och Parodie jagade bort honom, men det går nog bra bara dom får lite tid. Ska släppa honom med bara surpuppan Parodie ett tag så kanske det går bättre när hon inte behöver vakta Omega.

Saffe och Madde fick en lite mindre grönhage som dom har fått gå i halva dagen ungefär. Dom "får" ju inte äta lika mkt gräs, men dom var glada för sin lilla plätt, verkade det som :-)

Imorgon är det jobb här hemma på gården som gäller, måla, göra rent i hagar och lite stallrenovering förstås...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är ledsen att jag inte kunde medverka=(. Jag ville så gärna.
Skönt ändå att du fick ett så fint formbesked på Saffe=).