onsdag 20 augusti 2008

Vatten

Nu är det problem. Saffe dricker för lite. Sabla häst.

Har gett honom extra salt ett par dagar, hoppas att det får honom att känna sig törstig snart... Och så gör jag betforen jättevattnig, så han får i sig lite vätska där. Men han äter ju en del gräs och så är det inte så varmt så han känner sig väl helt enkelt inte törstig då... Men han brukar alltid dricka lite efter motion, och det är ju bra iallafall.

Han gick en lugn tur med Madde i måndags på en knapp timme, och så samma idag men med lite högre tempo (Han var sabla pigg!) Han känns bra så jag hoppas att allt kommer gå bra på lördag. Jag har ju lovat coachen (Peter) att försöka rida lite fortare än sist och det är ju det målet jag har satt upp för i år oxå - lite bättre för varje tävling. Träsksvängen är väldigt fin så det borde gå att rida ganska fort där. Hoppas att vädrets makter är med oss oxå.
Fick ryttarmeddelandet igår. Nio startande i min klass (50 km tävling) men det det stod inte vem. Iallafall så blir vi nog max åtta, Ingela tror inte att hon och Lilja kan starta p.g.a. Liljans sår. Tråkigt, men det är sånt som händer.

Imorgon skall småtöserna dräktighetsundersökas. Jag kan inte följa med för jag ska jobba över (jippi). Men idag hade Parodie tappat grimman och det var inte busenkelt att få på den igen. Vi kände att vi måste göra det ikväll, för dels har Peter inte tid imorgon, och så är han ensam då oxå. Hon är så rädd om sina öron så vi höll på i 20 min och mutade med morötter och trixade lite, och till sist fick vi på den. Tricket var att knäppa upp grimman i nacken så man inte behövde ta den över öronen, samt att ge henne en massa morötter samtidigt.

Det går framåt med stallbygget! Nu är det bara ("bara") boxdörrar kvar. Och så målning förstås, men det får man ta när man hinner. Saffes och Nalles boxar skall oxå rustas upp men det får kanske vänta tills i vår, vi får se. Om ni inte visste det så kan jag berätta att virke inte direkt är gratis... Jag är nästan lovad en sadelkammare till nästa höst oxå, jag håller tummarna för att det går. Jag får lite halvpanik av att ha grejerna i stallet, om ni fattar hur jag menar. Och så 3/4 av alla saker på magasinet. Passar inte mig alls, men det får va så sålänge. Men Peter är så duktig på att bygga så han svänger nog ihop det snabbare än man tror :-)

Har haft ont i huvudet i flera dagar nu... Men jag tror det mest är ovana, tillbaka på jobbet efter semestern. Det är lite högre ljudnivå på jobbet än hemma, lixom. Jag tror att det kan ha ett samband med att vi har 28 barn och 5 vuxna på ytor byggda för 22 barn... Men det är bara vad jag tror.

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske oxå dricker för dåligt. Jag menade på huvudvärken. Men det är svårt att ställa om direkt efter semestern, jag har fortfarande sviter kvar. Parodie verkar vara en kul polla, det var väl hon som var Houdini också? Hur gick det föresten med småtöserna?