onsdag 6 augusti 2008

Semesterdagarna flyger iväg...

...men så är det väl för alla, antar jag.

Idag har vi hunnit med alla fem hästar och det känns bra. Saffe och Madde fick en tur i förmiddags, ganska lugnt, lite motion bara. Nalle en lugn tur på eftermiddagen och båda småtjejerna borstade.

Peter renoverar i stallet för fullt. Han har gjutit golv igår och idag, han är så duktig. Skulle ha tagit före och efter-bilder, men glömde (såklart) att ta före... Ni får se när det är klart istället. Det kommer fortfarande att vara lite nivåskillnader i golvet men helt klart bättre iallafall. Saffe kommer få Maddes box, Madde kommer få ta Nalles gamla och så Omega i Saffes gamla, den blir stor som en fölbox. Nalle får stå kvar i fängelset. Stackars han, men livet är hårt mot rymmare... Han gillar för övrigt fortfarande inte att gå med stona men han vänjer sig nog snart. Det går iallafall bättre än sist jag skrev, nu kan han gå lite med Omega, tills Parodie kommer på att hon måste sära på dem...

Hade lektion för Erika och Nicke ikväll. Det går framåt för dem, det känns ju kul att ha del i det. Nicke är så snäll och lär sig så fort, men det har han förstås alltd gjort. För er som inte hängt med från början kan jag säga att Nicke är en gammal travare som heter Earl Nickie och som jag och mina föräldrar ägde tills februari, då vi sålde honom till Erika. Han var trött på trav och det var dags för honom att få bli ridhäst. En uppgift som han alltså sköter gallant!

Imorgon är det trav på Visbytravet igen, och vår kära Mads skall ut. Jag håller tummarna som vanligt. Hon är så duktig på träning och så bryter hon ihop när det är tävling... Vi får hoppas att hon snart hittar sitt inre lugn. Pappas häst Cooper Noa Bells startar oxå. Han bodde ju hos oss några månader när pappa var sjuk, så det är inte utan att han står mig ganska nära han oxå.
OBS! Detta är dock inga speltips! Ni bör kanske inte sätta hela lönen på någon av dem (även om en liten slant inte behöver vara fel...)

Inga kommentarer: