fredag 8 augusti 2008

Semester på riktigt

Ikväll åker Peter och jag på semester till Nueva El Stockholmo. Vi skall bo på hotell, gå på trav (Jubileumspokalen... men Commander Crowe är sjuk och det är ju fan), gå på stan och så naturligtvis IKEA. Ska bli både roligt och skönt att komma ifrån några dagar och ha semester "på riktigt" och inte renovera eller gräva eller rensa eller fixa och dona, utan bara vara och ha det fint :-)

Saffe får en 5-dagarsvila nu, tyckte han hade gjort sig förtjänt av det. Dels känns han så himla fin, dels har han gått så hårt. Idag tyckte jag mig ana lite snor, men jag hoppas att jag såg fel... Han får iallafall vila lite och bara ta det lugnt, han oxå. Vi har satt av en liten bit av vallen till Madde och han, tror jag nämnde det... Dom äter och äter och Madde är redan tjock. Hon är liksom en viktpendlare... (Den som ändå var det. Jag är alltid tjock)

Madde är ofräsch, stackars liten. Hon skall behandlas när vi kommer tillbaka från fastlandet och så är det lite vila för henne oxå. Vet inte exakt vad det är än, men det är förmodligen vänster bak. Hon hängde töm i starten igår och galopperade litegrann, men hon gick i mål och fick tid, iallafall, och det var ju det som var det viktiga den här gången. Om hon inte fått tid i raden skulle hon bli tvungen att kvala och det är alltid trist.
Vår vän Roger Hassborg tog en dubbelseger, Grattis!
Pappas häst Cooper var bara dålig. Ibland är dom det, utan orsak lixom. Då blir man sur, men det är bara att bita ihop och gå vidare.

Nalle går med töserna och det går bättre och bättre även om han inte älskar dom. Hans öga rann lite igår men jag åtgärdade snabbt (har ju tyvärr rutin på det...) och idag såg det fint ut igen. Han fick gå med Saffe igår när Madde var inne på travet, då var han glad. Stackarn, men han får ha det så här en period nu, tills stallet är klart och Parodie åker. Fick förresten på henne flugpannbandet idag, hon har varit så rädd innan. Men idag gick det, efter lite finurlande. Hon vänjer sig ju för varje dag, men hon är lite "älgig" och det märks att hon inte är hanterad mycket alls, för hon kan gå över en och knuffas och bli rädd för minsta lilla, men som sagt, sakta men säkert, ett steg i taget...

Peter är så duktig och städar bilen, jag skall ta och göra nåt nyttigt jag oxå. Typ... Läsa Hus & Hem?

.

Inga kommentarer: