söndag 28 februari 2010

Backningar

Jag kan backa med släp. Om nån undrade. Idag har jag backat och backat av flera olika anledningar men poängen är denna: jag kan backa med släp. Om alla bara håller käft och inte "kommer med tips och goda råd". Vill jag ha tips så säger jag till, ok? Helst ska ingen se på heller, men idag hade jag inte så mkt val men det gick hur bra som helst iallafall. Och hurraropen efteråt var ju helt ok :-)

Saffe och jag har "dressyrtävlat" idag. Egentligen kan det väl kanske inte räknas som tävling, men programridning för riktig domare var det iallafall. Vi red LC:1 och fick 53,7 %. Min duktiga, duktiga häst. Han är helt fantastisk när han sätter den sidan till. Och om jag hade varit lite bättre så hade vi fått högre poäng oxå, jag tänker inte skylla nånting på Saffe. Visst, han var lite rädd för dressyrstaketen men det tror jag inte ens vi fick poängavdrag för...

Red Nalle en sväng igår oxå. Han är så go den gamle gubben. Lite stel men pigg ("hängig men pigg" Mina kollegor vet vad jag menar ;-)) och glad är han och han tyckte det var kul att komma ut och kul att komma hem igen.

I övrigt så är det töväder vilket passar mig utmärkt trots att jag körde fast i slasket två gånger idag och fick skotta som en liten iller. Det går fortfarande bara att rida på plogade vägar, men jag räknar med att snart kunna vidga vyerna igen, om plusgraderna nu håller i sig. Saffe och jag börjar tröttna lite på att rida fram och tillbaka... Visst, vi skulle kunna rida runt oxå, men då blir det lite för mkt på stora vägen och riktigt så roligt skall vi inte ha det.

Madde skulle ha startat på Solvalla idag men fick strykas efter blodprov. En "liten" infektion i kroppen, inget allvarligt men skulle inte kunna göra sig själv rättvisa. Så hon fick stanna hemma. Peter åkte med Bengt-Åke upp iallafall, för att vara behjälplig och kolla på tävlingar och så. Han borde vara hemma om senast två timmar igen. Skönt, jag har så svårt att sova utan honom...

.

Inga kommentarer: