fredag 5 februari 2010

Lugn

Nu är det ääääääntligen fredag. Denna vecka har varit lång. Mina hörselskador har blivit värre och jag älskar väl kanske inte vissa bitar av mitt jobb jättemycket just nu. Vissa bitar (som att krama söta ungar, åka pulka och leka rim-lekar, t.ex,) är rentav ljuvliga, medan andra bitar som jag av olika skäl inte kan nämna, gör att man mer eller mindre vill stoppa huvudet i en vattentunna och räkna till fyratusen eller så. Jag var i upplösningstillstånd när jag kom hem idag, nära gråten av trötthet och ville bara lägga mig ner, blunda och tycka synd om mig själv.
MEN när man kommer hem så måste hästarna tas om hand, och när jag varit ute en stund i vårt fina stall med min fina man så kändes allt mycket bättre och nu har helglugnet infunnit sig och jag känner mig ok igen. Inte tänka på måndag morgon just nu.

Det var såklart storm i onsdags så det blev ingen hoppträning, men imorgon skall vi iväg istället. Saffe har jobbat på bra i veckan, det är ju snöträning som gäller just nu, vi har inte så enormt mkt att välja på här ute i bushen.

Nu skall jag vattna blommorna innan dom dör och innan jag somnar i soffan bredvid Peter.

En sak till bara: Om nån av Er röstar på Rabih i Lets dance så tänker jag nog aldrig mer nedlåta mig till att tala med Er igen.

.

Inga kommentarer: