söndag 7 februari 2010

Varför är inte helgerna 3 dagar?


Zodiac och jag vilar på soffan efter en hård helg



Saffe



På min morgonpromenad var det dimmigt. Vårt hus ligger ca 100 m rakt fram.


3 viktiga events denna helg.
1: Hoppträning lördag
2: Travgala lördag
3: Dressyrträning söndag

Samtliga är nu avklarade utan större missöden.
Hoppade i lördags som sagt, eftersom det har varit lite mycket stormande på onsdagar på sistone. Saffe skötte sig UTMÄRKT och hoppade så fint. Vi hoppade med hjälpbommar (Vet inte om det egentligen heter hjälpbommar, men det är en bom som ligger framför hindret som hjälp med avstånd och sånt så visst borde man väl kunna kalla det för hjälpbom? Galoppbom?) men så togs dom bort och då blev det helt plötsligt SVÅRT att hoppa ett vanligt rättuppstående. Jaja, det redde ut sig det oxå, Saffe och jag hjälper varandra :-) Alltså, event 1 = lyckat.

Travgala på kvällen. Det är ca 160 pers där och av alla dessa 160 stycken så har jag den stora äran att hamna bredvid det största jävla fyllot av dem alla. Trodde ett tag att jag skulle överleva det, men bestämde mig för att det inte var värt det och bytte helt enkelt plats och satte mig på gaveln vid Hanna och Liza, där det egentligen inte var meningen att nån skulle sitta. Peter erbjöd sig först att byta plats med mig, men vi kom fram till att det var nog bäst för alla om platsen brevid dumhuvudet var tom. (Han undrade om jag REDAN var trött på honom eftersom jag flyttade? Svar: Ja, tio minuter räckte alldeles utmärkt, tack)Så blev ju det riktigt trevligt oxå. Alltså, event 2= Lyckat trots en trist inledning.

Dressyrträning idag. Saffe han får ligga i. Saffe skötte sig som vanligt UTMÄRKT, det är ju synd att han har en kass ryttare :-/ Jag är så SNED FORTFARANDE! Helvetes jävlar. Jag skall inte överdriva, det gick RIKTIGT bra största delen av tiden, men det är ganska ledsamt att veta att när det går skitdåligt så är det till 97 % mitt fel. Tur att Gerd har tagit oss under sina vingar så att vi (mest jag) kan bli lite bättre. Men Saffe var otroligt fin i formen och gick i det stora hela väldigt, väldigt fint. Och när jag blir medveten om mina fel så kan jag oxå sköta mig ganska bra mellan varven, faktiskt. Önskar bara att jag kunde sköta mig hela tiden...
Men iallafall, event 3 = Lyckat, iallafall! :-)

Nu skall jag nog städa lite. Inte för att det är kul men för att det är nödvändigt.

.

Inga kommentarer: