tisdag 2 februari 2010

Tisdag

Tisdag är det idag = hoppträning imorgon = snöstorm imorgon. Hoppas att vi kommer iväg.

Saffe har så mycket energi nu. Peter säger att det inte är så konstigt, "så mycket mat som han får". Hmpf. SÅ mycket får han inte. Han får alldeles lagom och han är riktigt fin i hull och så. Det är bra att han har energi, när han kommer ihåg att använda den på rätt sätt.
Det har varit mkt snöjobb nu på sista tiden (Undrar varför?) och han jobbar verkligen MKT bra då. Igår blev han lite vild och ville inte galoppera fint och balanserat, men i övrigt har det gått bra den senaste veckan. I söndags red jag lite lätt lösgörande i snö och hjälp, så fin han var! Tror inte att jag känt så fin galopp i båda varven förut. Det var kul! :-) Konsten då är ju att sluta när man ligger på topp, men även detta lyckades jag med så vi var båda nöjda när vi kom hem till stallet igen.
Igår var han rädd för snödrivor på hemvägen...

Klippte håret idag. Jag kan inte bestämma mig för om jag är nöjd. Tycker det blev tantlockar men Peter lovar att det är fint. "Ungflickslockar", sa han. Han är snäll.

.

Inga kommentarer: