lördag 20 februari 2010

Dejt

Alltså, jag vet att det finns en massa snökåta människor därute och jag ger fullständigt blanka fan i era åsikter. Nu får det vara NOG! Jag vill inte ha mer snö nu! Och NEJ det är inte "ljuvligt" "underbart" eller "mysigt" längre, om det nu har varit det nån gång. Och jag ger FULLSTÄNDIGT FAN i att ungjävlarna har sportlov och det "är kul för barnen". Vem fan bryr sig om dem? Jag bryr mig om mig själv och min själs välbefinnande och ja, det är nog med snö nu. Plusgrader, tack!
Jag hade oxå kul i snön de första... låt oss säga 5-6 veckorna. Jag tyckte det var härligt att rida i snö och göra snöänglar och åka pulka med barnen på jobbet. Men nu.. Det är för mycket. Det går ju inte att rida nånstans där det inte är plogat och om det är plogat så har man ju ändå ingen nytta av snön. Hästarna står alldeles stilla i hagen (vilket iofs är bra för staketet är ca 2 cm över snön bara) och rör sig inget och blir stela och tjuriga. Idag hade varken Saffe eller jag lust att ge oss ut på tur för det har snöat och framförallt blåst hela dagen. Antar att jag har dejt med snöskyffeln imorgon...

Både dressyr- och hoppträning har blivit inställda denna vecka, men FAKTISKT inte pga snön, utan för att båda tränarna är sjuka. Ej kul för någon inblandad. Men idag hade jag förvisso ändå inte kunnat åka till Sjonhem pga snön, men ändå.
Travade en mil i tisdags, det var najs. På plogad asfaltsväg, saffe tyckte det var skönt att kunna springa normalt...

Men nu börjar Festodilmelivaden. Rusa ner.

.

Inga kommentarer: