fredag 12 februari 2010

Då var det dags igen...

Denna förbannade snö.

Idag när jag kom hem (slutade tidigt, jippi)så kunde jag inte köra in på gården för det var en fjorton meter hög och ungefär lika lång snödriva över infarten. Jag får parkera på grannens gård för den ligger tydligen i rätt läge för där var det inte ett snökorn. Jag skottar i TVÅ JÄVLA TIMMAR utan paus, förstör en snöskyffel, får blåsor i händerna, blir förbannad, skottar lite till, får mjölksyra ända in i tandrötterna, svär, skottar... ja, ni fattar. Det var så ända in i helvetes mycket snö och den vägde ungefär ett kilo per kubikcentimeter. Men jag var så förbannad som sagt, så det gick rätt bra. Skottade bort allt jävelskap och körde in bilen. Insåg att jag förmodligen inte skulle kunna köra till stan och bli bjuden på middag av chefen som planerat. Fixade stallet, pratade med mina kollegor i telefon och sen var det dags att gå ut och skotta igen, för då satt Peter fast i snödrivan som på nåt märkligt sätt återuppstått på precis samma ställe som jag raderade den från ca en och en halv timme tidigare. Man undrar ju vart världen är på väg. Jag trodde att klimathotet var att världen blev varmare - men icke i Dalhem. Här snöar och blåser det istället. Inte ok.

Saffe gick bra på hoppningen i onsdags. Vi har så roligt och han är så duktig. Fina fina hästen. Han ligger bra till just nu.

Och nu säger Peter att Lets dance börjar. Thank God att den urfjantiga smurfen åkte ut föra veckan. Nu skall jag gå ner och heja på Elin.

.

Inga kommentarer: