måndag 15 februari 2010

Drunkningsdöden

Saffe och jag höll på att drunkna idag på vår ridtur. Ja, i snö, alltså.

Vi skulle ta en tur som vi inte ridit sen sista snön men det fick vi avbryta. Det var så mycket snö så Saffe bottnade inte. Helt bisarrt. Han fick panik när han sjönk ner så att mina knän(!) var under snö och det har jag full förståelse för. Det är ju så svårt att se vart det blir djupare när snön är helt orörd! Vi fick vända och gå på stora vägen en bit, in på lite småvägar och så hittade vi en åkerväg som faktiskt var plogad (?) så vi kunde trava och galoppera lite.
Jag bara längtar efter att få trava typ en mil utan avbrott. Det var länge sen nu. Imorgon skall vi ut och trava en bit, men det är typ 2 km som är plogat, så sen får vi kanske vända. Åkervägarna som vi brukar rida på som jag älskar är drivor, drivor, drivor och det går helt enkelt inte, även om jag lixom är för styrketräning...

Ariel klippte vi i öronen idag så vi fick bort hennes lokatts-tussar. Hon var inte ett dugg rädd utan bara nyfiken och ville helst bita saxen. Parodie var helt ovillig till att låta sig klippas så det får bli.. en annan dag eller nåt.

Och ja, jag såg det. Kalla är en kalastjej. :-)

.

Inga kommentarer: