tisdag 22 maj 2007

Positivet

Det har varit en lite tråkig ton i mina bloggar hitintills. Nu Skall Det Ske En Ändring.

Jag vill absolut inte att folk skall tro att jag är en negativ människa som ser allt i svart (eller möjligtvis grått) och alltid har ont någonstans eller tycker att livet är pest rent generellt. För så är det inte, även om jag som alla andra naturligtvis har såna dagar oxå. Jag är väl inget orakel, heller! ;-)

För det allra mesta så är jag ganska glad och positiv. Iallafall i mina egna ögon sett. Klart att jag är envis och tjurskallig också, men förhoppningsvis är inte det mina mest framträdande drag.

Idag till exempel. Jag har gått till tvättstugan fem-sex gånger utan att gnälla. För jag insåg, även om jag tycker att tvätta är ungefär Ganska Tråkigt, så är det helt ok. Jag slipper ju tigga på gatan eller eller putsa skor åt rika äckel.
Dessutom så blir mina och sambons kläder rena och doftar gott.

Och det kan väl få vem som helst att må bra? Jag säger bara: Comfort Apple Blossom.





Inga kommentarer: