måndag 14 maj 2007

Tandvärk?

Jag har INTE tandvärk, nejdå. Bara det att tanden längst in, som rotfylldes för en fyra-fem år sen, den KÄNNS lite, men gör absolut inte ont.
Jag tror att man kan tänka bort tandvärk. Mhm, det är sant. Går jag bara och tänker:"-Jag har inte ont jag har inte ont jag har inte ont" så har jag nog bergis inte ont om en stund. För det är ej kul att gå till tandläkaren. (Och ej billigt heller för den delen)
Men risken finns att ju mer jag tänker på att jag inte har ont, desto mer känner jag nog det, är jag rädd. Sabla skit. För den känns faktiskt lite, tanden. Det gör den. Tror att för min egen skull (och min kära sambos skull) så skall jag inte göra som jag gjort de två tidigare gångerna det gjort ont i samma tandskrälle. Ringer till tandläkaren, får komma dit, dom röntgar, säger "-Ojdå", ger mig penecillin och säger till mig att komma tillbaka när det verkat så dom kan gå in och bryta upp tanden. Jag säger tack så mycket för penecillinet det var snällt, och så looooovar jag att komma tillbaka när inflammationen lagt sig. Behöver inte säga mer va? (Observera att jag gått till olika tandläkare varje gång. Hehe)

Inga kommentarer: