lördag 8 augusti 2009

Grillfest i Kattvik


Har just kommit hem från grillfest i Kattvik med stallgänget från Bondstallet inne på Skrubbs.




Drinkvagnen




Hagbard






Kicki var inte alls så full som hon ser ut :-)




Hasse och Kamilla delar ut pris i tipspromenaden

Det var jättetrevligt och god mat och jag hade gjort rabarberpaj. Det var tipspromenad och jag Peter vann för vi är ju så saaaabla allmänbildade. Det fina priset var en flaska JP, inte helt fel! Peter sover som en stock, jag har varit ute och tagit in hästarna och lagt om Saffe och lite så.

Idag har Saffe och jag galopptränat. Han var pigg och glad och efter två långa galoppsträckor så var han ändå pigg och kom snabbt ner i puls igen. (Pulsmätare är bra alltså. Även om min "hoppar ur" lite för ofta för att jag skall vara helt nöjd...) Så på hemvägen skulle vi gå förbi Bondessons tjurar. Dom stod nära staketet och när vi kom så rörde dom sig och lät lite och jag trodde att Saffe skulle få hjärtattack men det fanns ju ingenstans att ta vägen förutom förbi dom, så han bet ihop fastän han var jätterädd så han var duktig. Imorgon skall vi nog hoppa några språng igen och så skritta en tur.

Ska se om jag oxå kan sova nu, bredvid min sovande, varma man...

.

Inga kommentarer: