söndag 23 augusti 2009

Säsongsavslutning på travet

Idag var det säsongsavslutning på travet. I samband med detta var det oxå "Hästens dag", men det skippade jag. Ingela var inne och hon sa att jag inte missat sådär enormt mycket.
Madde startade idag och blev oplacerad på 1,20,1 med galopp. Inte så fantastiskt men helt ok. Hon blir ju lite rädd i starten när det kommer en massa andra hästar och då kör det ihop sig för henne. Men Peter sa att hon kändes fin iallafall, så nu får vi väl se...




Sabla traktor som kom ivägen men bilden blev rätt tuff ändå :-)


Vi håller ju på att renovera och måla stallet oxå. Det är inte förren man ser det nya, fina som man faktiskt inser hur skabbigt det gamla var... Funktionellt, visst men vackert? Nej... Annat blir det nu, Peter är verkligen duktig och det blir Så Fint! Vill nästan inte ställa in hästar där så dom smutsar ner... ;-)



Saffe och jag red en långtur igår i ganska högt tempo. Han fick bestämma ganska mkt själv och han var pigg och glad utan att vara jobbig. Kunde galoppera på långa tyglar och hade koll på pulsen hela tiden som var helt acceptabel. 38 innan och 50 direkt när jag satt av. Som mest uppe på 164 efter en lång galopp och som gick ner snabbt igen. Imorgon är det klättring som står på schemat för oss.

Avslutar med en bild på två stycken som INTE börjar jobba imorgon, som Peter och jag. Nalle och Omega går på betet och har det bra. Kul för dem.

Inga kommentarer: