fredag 23 oktober 2009

Hästar på rymmen!

Tänk dig följande:
Du sitter på jobbet med en skrikande unge i knäet och tycker att allt är allmänt segt. Du skall stänga stället och det är två timmar tills du slutar och du är ledig imorgon. Ledigheten har lixom nästan redan kommit krypande.
Telefonen ringer. Det är din sambo.
- Alla fem hästar har rymt från hagen.

Eh, ojdå. Hm. Vem skall ta hand om barnen när jag åker och plockar in hästarna? Lixom. 12 ungar kvar. Hm. MEN då visar det sig att det är min kära svägerska Linda som hittat lösa hästar, så hon har helt enkelt ringt sin man och så har dom plockat in alla kräk lagom tills Peter är hemma. Jag behövde inte ens lämna jobbet, alltså. TACK för det, Håkan och Linda!

Resultatet av denna "spränga-staketet-övning" resulterade i fyra (av fem) skadade hästar och ett staket i spillror. Ej kul.
Nalle: JÄTTEsvullen i höger bak men inget sår. Tycker allmänt synd om sig själv. Troligen han som suttit fast i tråden?
Saffe: Sår kotor båda bak, inget allvarligt.
Omega: Jättesvullen i sitt dåliga bakben (hon blir det om hon springer för mkt)
Ariel: Sår på kotan vänster bak.
Parodie: utan skador.

Så ikväll fick vi en annan infallsvinkel. Ariel har ingen större respekt för stakeket, så det kanske är hon som kommit ut och startat det hela? Dom vuxna hästarna är ju rädda för staket, el eller inte, lixom. Så nu ikväll krämade vi på lite extra ström så hon fick sig en smäll mitt i planeten. Hon blev ganska rädd och förvånad så nu hoppas vi att hon låter bli staketet, den lilla bråkiga ungen.

Saffe och jag var på hoppträning idag, det borde vi ju ha struntat i. Vi fick det helt enkelt inte att funka. Kanske var han mer påverkad av gårdagens eskapader än jag trodde. Han var seg och stel och ojämn och vi fick inte till det alls. Men han stannade ingen gång och vi kravlade oss runt men vi får nog inget stilhoppningspris direkt... Jaja. Han har ju haft en lugn vecka oxå. Ut en tur imorgon och sen vila söndag- måndag när jag är på fastlandet med jobbet (skolforum) sen skall han få en hårdträningsperiod igen innan det är dags för julvilan. Allt kommer bli bra ;-)

Nu skall jag laga mat för Peter är hungrig. En kvinnas plikt och allt det där ni vet...

.

Inga kommentarer: