söndag 1 november 2009

Mål

Har tänkt mycket på det här med mål. Vad har jag för mål?
Mitt standardsvar är; Överleva samt Bli Rik.

Men om man tittar lite mer seriöst på det. Gerd frågade mig förra veckan vad jag har för mål med min ridning. "Överleva" passade lixom inte riktigt in som svar där. Funderade massor på det, för jag har ju diffusa mål uppsatta för mig själv, men inget som jag direkt kunde sätta ord på. "Att Saffe och jag ska må bra och ha kul" "Att han ska funka, lixom" Hm, verkligen seriöst, tjejen.
Nej, det blev till att tänka efter ordentligt. (Har ni tips så är det läge att klämma fram dem nu)
Mitt mål med ridningen just nu, vad är det? Att Saffe går samlat , bär sig och i trevlig form i alla gångarter? Mmm, varför inte? Att starta cm-hoppning med godkänt resultat? Mmm, samma där. Känns som LÅGA mål, fånigt. Men det kanske räcker just nu? När vi nått dit kanske vi kan börja sikta högre, typ OS eller så. (Eller iallafall en "riktig" hopptävling. Eller varför inte en liten tävling i dressyr?) Jag tror faktiskt att det får duga. Alltså:

MINA MÅL MED RIDNINGEN JUST NU:
* Att Saffe skall gå samlat, bära sig och ha trevlig form i alla gångarter
* Att starta cm-hoppning med godkänt resultat

Ha, vad sägs om det?

Om ni har undrat varför jag inte bloggat på ett tag så är anledningen VIRUS. Och jag säger bara att om jag får tag på den ohängde JÄVLA idiot till tonåring (för det är jag övertygad om att det är) som inte har några större mål (där har vi det igen) med livet än att pajja andras datorer, så lär det INTE finnas mycket kvar av honom sen. Jag skulle helt ärligt banka honom sönder och samman och bryta vartenda av hans jävla hackerfingrar så att den lille skiten aldrig mer kan använda ett tangentbord. Sådeså. Förbannad är ordet.
Men nu har jag iallafall formaterat om hårddisken (så att ljudkortet försvann - gjorde ej mitt humör bättre) och installerat Antivirus skydd och brandvägg och fan vet allt. Så om fanskapet kommer tillbaka så vet jag inte vad jag gör. Jag HATAR datavirus. Finns inget positivt med det. Och försök er inte på några skämt om det för då lappar jag till er och portar er från min blogg. Och det vill ni ju inte.

I övrigt är väl allt som vanligt. Alla hästar lever, jag är ännu tjock (konstigt) har städat huset idag (behövdes), Skolforum var kul (men man blev trött...) vädret är trist... Hösten är ju inte världens roligaste årstid precis. Allrahelst inte i år.

MEN tillbaka till hästar och ridning. Saffe gick SKIT på hoppningen förra fredagen, KANON i onsdags men blev halt på slutet, ohalt torsdagmorgon (simulerade han?), gick TOPPEN på dressyren hos Gerd igår.
Madde gick B-lopp igår och var tydligen riktigt usel. Hon gillar helt enkelt inte trav.
Nalles ben är faktiskt ännu lite tjockt efter förra veckans strapatser så jag har inte ridit honom nåt, men han är ohalt.
Omega mår som vanligt, börjar bli lite tunn så fodret är ökat.
Parodie börjar bli lite tuff mot Ariel nu, snart dags att börja sära på dem (Eller... om två månader hade vi tänkt ungefär... Så inte så jättesnart kanske)
Ariel har blivit ganska mörk i sin nya fina vinterpäls och så lite tjock. Kulmage! Supersöt. Hon är så social och vill bara pussas hela dagarna. Tyvärr måste vi människor på gården jobba oxå så det går ju dessvärre inte.

Nähej, grytstek på spisen. Dags att ta tag i såser och sånt.

.

Inga kommentarer: