söndag 23 maj 2010


Alltså, vi effektiviserar lite i stallet. Numera har vi två hästar i varje box. :-)



Det här är vildkatten Tulo som slåss med en longerlina.



Saffe och Peter i grind (alltså efter ca 3 mil) på Träsksvängen. Peter höll på att frysa ihjäl, stackarn. Trots detta så var han världens bästa groom. Som vanligt, alltså.



Lilla Ariel är på sommarbete tillsammans med tre andra brudar i hennes ålder. Det här är när vi precis släppt ihop dem. Hon var, eh... mest "välbyggd" (läs tjock) av dem...

Just nu blåser det storm här. Tur att Nalle är så tjock så han inte blåser bort. Saffe är förvisso inte lika tjock men han har ju järnskor som håller kvar honom på marken. Och det var lixom alla hästar som vi har hemma. Lillan är ju på sommarbete (och har det toppen, för övrigt.) och idag har vi kört Omega och Parodie till seminstationen där dom får vara kvar ett tag. Tills dom blir på smällen, typ.
Vi såg världens sötaste fölunge när vi var där! Dom hade ju en massa föl och alla var helt underbara men den som jag fastnade för var en liten hingst efter Love You. Shit, en riktig godbit. Dessvärre har inte vi råd att betäcka med Love You. :-/ Fast våra fölungar kommer att bli sagolika ändå, såklart.

Saffe och jag var inne i stan igår och tog en sväng i skrubban-skogarna. Det är ju obegränsade möjligheter där, hur mycket fina vägar som helst. Vi jobbade på och han fick galoppera ganska mycket, jag har träningsvärk idag eftersom man nuförtiden inte bara får galoppera runt och vara glad. Nej nej, nu skall man hålla ihop och driva. Det är ASjobbigt och Saffe blir förbannad, men det är order från både Gerd och Erling att nu skall man JOBBA galoppen. Visst, jag fattar, men f*ck, det är jobbigt. Hoppas på resultat inom kort. Helst imorgon.

Jag har dessutom anmält mig och Saffe till hopptävling. Jo det är sant. Nu skall vi vara tydliga med att det är 80 cm CR, men ÄNDÅ. Det är på Puser = gräsbana = skall man ha gräsbroddar om det regnar? Har inte en aning. Får fråga nån som har lite mer rutin än jag. Det finns ju ganska många sådana. Och ja, jag är redan nervös.

Vi var förresten och såg Robin Hood på bio igår. Mkt bra.

.

Inga kommentarer: