torsdag 6 maj 2010

Precis vad som helst kan hända

Alltså, livet är bra intressant.

Till att börja med: Datorer. (Nu skall jag skriva ett ganska långt stycke om datorer och deras funktioner och vad jag tycker om dem. Känsliga läsare varnas för starka och möjligtvis otrevliga uttryck. Ni som ger blanka fan i datorer scrollar ner till nästa stycke.)
Vår jävla dator är inget fel på. (Det har både databyrån och min pappa sagt) Men den startar inte. Mhm. Skärmen är trasig och sönder och fel på, det är därför datorn inte startar (?). Mhm. Köper ny skärm. Datorjäveln funkar ändå inte. Mhm. Köper ny sladd som skall sitta mellan datorn och skärmen. Datorn fungerar en liten stund men går sedan inte att starta. (Samma problem som tidigare alltså) Mhm.
Det är inte fel på datorn.
Det är inte fel på skärmen.
Det är inte fel på sladden.
Men datorn startar inte. Erkänn att detta är ett intressant dilemma. (Inte)
Just nu är datorn på Bra Humör, dvs startar. Jag får passa på att sitta här tills ögonen går i kors för ingen, jag upprepar INGEN vet hur det blir imorgon. Har datorn lust att starta, eller har den inte? Spännande.

MEN iallafall. När jag blir rik så skall jag köpa en dator som aldrig går sönder. Eller köpa en privat datattekniker. Vi får se.

Nu är det vår. Igår tvivlade jag lite eftersom det snöade ganska häftigt. Igår var den 5 maj. Inte ok. Men inget att göra åt. Idag är det sol men storm. Igår hopptränade vi och det var blött (Ni minns snön?) men Saffe är en underbar liten ponny (nej det är han inte, han är en normalstor ridhäst, men iallafall) och hoppade så trevligt. Min Kära Tränare sa att jag red rullatorsvängar när vi skulle rida omhoppning men WTF, inte så lätt! :-) Saffe kändes som att han hade elva ben som alla gick i varsin gångart och så trodde jag vi skulle slira omkull i svängarna (ja, jag är feg) Men jag är nöjd, Saffe går bra nu och det gjorde han på dressyren oxå.
Över lag så skulle jag dock vilja påpeka att det har varit lite annorlunda träning på sista tiden. Hålla tyglarna uppochner och luta sig bakåt mellan hindrena och såna saker, men det är målet som är viktigt, inte vägen dit. Eller om det var tvärtom, jag kommer inte ihåg. Jag tror iallafall mina tränare pratat ihop sig om att låta mig göra skumma saker nu den närmaste tiden ;-) (Dessutom så sa både dressyrtanten och hoppfarbrorn samma sak: "Tyglarna är inte av glas" så ja, dom har definitivt pratat ihop sig...)

Phu, orkar inte skriva mer. Jag har tappat bloggkondisen. Vi får se när jag återkommer. Vad som behagar Herr Dator, lixom...

.

Inga kommentarer: