söndag 3 april 2011

Fagning


Idag stod fagning på schemat. Mor och far var här och hjälpte till så nu är alla löv som vi inte "hann" få bort i höstas borta, plus allmän uppsnyggning. Ännu en del kvar, skall försöka att ta lite varje dag.

Annars inte så mkt nytt under solen tycker jag... Eller solen förresten, evigheter sen jag såg den sist. Men imorgon skall vi boka resa, 1 dec åker vi utomlands! (Fast förhoppningsvis får jag se lite sol innan dess oxå) Det skall bli kul, alltid så roligt att ha en resa inplanerad att se fram emot. Även om det "bara" är Gran Canaria den här gången. Har ju varit där förut (men inte med Peter) men det går direkt från ön och det är ju ett bra ställe så det ser vi redan fram emot.


Saffe skulle tömköras idag. Gerd tyckte att jag skulle prova att spänna in honom lite så att jag verkligen fick ner honom i nacken men han hatar ju det, så det fick jag lägga av med illa kvickt. Han går mkt bättre utan inspänning och när han väl lugnat ner sig och inte var ill-arg längre så gick han helt ok. Galoppen var riktigt trevlig.

Apropå galopp så galopptränade vi i fredags. Tre långa galoppintervaller med några km trav emellan (och lite skritt på asfalt). Han var så pigg och jag trodde aldrig han skulle stanna sista intervallen. De två första saktade han av frivilligt i, men den sista var på hemväg så där fick jag bromsa rejält. Kul att han visar lite av sina vanliga takter! :-)

.

.

Inga kommentarer: