fredag 29 april 2011

Fodertillskott

Sitter och Googlar lite om fodertillskott... Blir inte avsevärt mycket smartare än jag var innan... "Jaha" tänker ni nu" "tror hon att hon kommer vinna OS om hon bara ger lite tillskott som ändå inte har nån verkan?" Och ja, det tror jag. Faktiskt. Verkligen.

Parodie har jättemycket mjölk nu. (Och så fort jag har tilläggsordet "jätte" så tänker jag på "Snabbt, stabilt och jättejättebra"...) Tyckte hon hade släppt över korset när vi tog in dem förut, men det var nog bara önsketänkande för det syntes bara i en viss vinkel och bara på ena sidan :-) Eller shit, det kanske är korsförlamning? Hon kanske håller på att dö? Måste springa ut och kolla henne....

Nej hon levde och åt. Skönt. Haha, skojade bara. Inte om att hon levde, det hoppas jag verkligen, utan om att jag var ute och kollade henne. Fast nu blev jag nojjig. Tänk om jag sitter här och larvar mig och så är hon död. Fan i helvete, man skall inte skämta om såna saker.

Jag hade egentligen tänkt döpa det här inlägget till "Distansrittens framtid på Gotland", men så insåg jag att nån sån finns ju inte! Och då blev jag sur (igen) och bestämde mig för fodertillskott istället. Och nej, jag varken tror att jag kan eller ens vill vinna OS, jag vill bara kunna hjälpa Nalle lite med hans stelhet på morgonen. Det kommer snart bli bättre, det vet jag, när han går ute dygnet runt och inte står i box åtta timmar varje natt, men iallafall. Gurkmejan känns väl som att den hjälpte inte så mkt.... Har ni tips (som inte är "en välbalanserad foderstat och motion i lagom mängd") så är det varmt välkommet.

Puss på er. Jag är trött som fan i förskott känns det som.

2 kommentarer:

JohannaLjunggren sa...

Glucosamin är bra! De har jag på vintern för sallys stela patella ben. Och hon blir mkt bättre då :) så det kan va värt att kanske prova? Lycka till :)

Anonym sa...

MSN eller Glykosamin? Jag hade det på min lilla vovve (fallabella storlek) när han började få svårt att röra på sig. De ska fungera som smörjning för lederna o förebygga atros eller lindra det. MSN vet jag att Börjes har för där beställde jag de.
Kram o hoppas att fölen kommer när du är hemma
/Maja