tisdag 19 april 2011

Travpremiär

Ja travpremiär idag och Madde skulle starta från kluriga (för hennes del) spår två på tillägg. Klarar hon bara starten så skall nog allt gå bra....


Ja här ser det ju ännu ganska bra ut....

Allt ser så trevligt ut och hon klarar starten trots att några strular framför henne. Loppet går ganska sakta (bra) och så i sista sväng.... GALOPP! Jag blir så trött.


I helgen tog Saffe och jag en långsväng. Han var pigg och glad och bilderna kommer i fel ordning här på bloggen men skit i det.
Vi provade lite nya vägar som var helt underbara, nu måste jag bara prata med en bonde för jag kom ut på hans gård och det kan ju bli lite dålig stämning om man inte ber om lov.


Rulla sig ordentligt där det är som sandigast.








Pigg och på G!

Igår blev den en promenad och ikväll ett dressyrpass där vi fick till galoppen riktigt bra! Halleluja.


Nalle blev tömkörd igår. Vet ni om att det är det näst tristate han vet? Det tristaste är vanlig longering. Men han har inga skor (skall få imorgon) så han tycker det är så jobbigt att gå på grusvägarna nu när dom är lite hårda. men på fredag skall vi på påskritt (ca 1 mil) så han måste röra sig lite!


Töserna är tjocka men inte speciellt fyllda juver än. Hoppas dom kommer i planerad tid så att det är när Peter och jag är lediga.


Hälsade på Ariel lite i hagen nu när jag var på travet. Hon är stor och stark och fin, inte tjock. Hon gick i en hage ganska nära banan = bra träning att höra allt stohej under tävlingarna. Blir nog häst av henne oxå så småningom.

.








Inga kommentarer: