måndag 24 november 2008

28 i vilopuls

Ja, det hade Saffe i fredags. Så lågt tror jag aldrig att han har legat, kanske håller han på att dö? Jag räknade flera gånger, men det blev 28 varje gång. Ja, då är det väl så. Är han så fantastiskt vältränad? Vilat sig i form?!

Ikväll så var vi ute en halvtimme och pulsade i snön i skritt. Han tyckte det var lite jobbigt men samtidigt så gillar han ju att jobba så det var inga problem. Det var delvis ganska djup snö, så det blev lite muskelträning. Det börjar ju dra ihop sig nu, snart dags att börja träna på allvar igen (= rida även när det är dåligt väder :-/) Det är roligt att träna lite hårdare, men det är ju lixom ännu roligare om det är fint väder... Skall ringa Åsa igen, så hon får skälla på oss lite, det kan vi behöva.

Madde är under behandling igen (Erkänn att ni blev ganska förvånade nu va?) Det är nåt nytt preparat, ungefär som tuppkam men det ges som pasta direkt i munnen. Har för mig att hon skall ha en liten dutt varje kväll nu i två veckor. Det kommer nog bli sagolikt bra sen.
Omega och Nalle mår bra. Har faktiskt inte ridit Nalle sen avramlingen... Jag blev så rädd. HAHA, hoppas ni inte gick på den.

Använde förresten skritt-täcket idag. Love.

Hade lite problem att komma till jobbet i morse. Sabla mycket snö och så typ 900 sekundmeter blåst, eller nåt sånt. Svårt att se och halt som fan. Men jag tog mig dit. Fick höra när jag kom fram att dom sagt på radion att dom rekommenderade folk att stanna hemma. Skolorna var stängda, bussarna gick inte. Men vet ni va? Vi på förskolan hade ju såklart fullt ändå. Say no more. Jag säger bara: Say no more.

Snö imorgon oxå, 6 plusgrader på onsdag. Suck.

.

Inga kommentarer: