söndag 30 november 2008

Barack Obama

Idag är det första advent och jag har småpyntat lite. Adventsljusstakar och stjärnor. Nästa helg juldukar, sen tomtar. Ni vet.

Satt och såg CBS 60 Minutes alldeles nyss. Det var intervju med Barack och Michelle Obama. Tänkte på när jag såg en intervju med Bush. Väldigt skilda känslor. Obama verkar genuin, jordnära, ärlig. Bush kändes överlägsen, snobbig, oärlig. Mina känslor för Bush har mer än stärkts under tiden som han varit president, jag står för att jag tycker han är ett pucko. (Kan jag hamna i fängelse för det här?) Jag hoppas att mina känslor för Obama oxå kommer att stärkas, att det visar sig att - precis som jag tror och hoppas - han kommer bli en utomordentlig president.

Har ätit chilinötter. Undrar varför. Det är inte ens gott.

Mätte mitt midjemått. Trodde ni att ni skulle få veta vad det var? HAHA då är ni dummare än jag trodde. Klart som fan att ni inte får veta det men jag kan säga en sak: Nej, jag är inte nöjd. Inte nöjd alls.

Hästarna mår bra. Imorgon börjar Saffes hårdträning. Min oxå?

.

Inga kommentarer: