måndag 3 november 2008

Favorithästar

Mina favorithästar för tillfället:

1. Nalle, Madde, Omega
2. Alla andra hästar jag känner
3. Alla andra hästar som jag ännu inte känner
4. Saffe

Jag är inte speciellt nöjd med den kära Saphir Roy i dagsläget. Beter sig så man får skämmas och tar till råga på allt nästan livet av mig! (Nåja...)
Skulle rida bort till ridbanan för lite lätt böj-å-ställ. Bara att ta sig till ridbanan var ett äventyr. Saffe är rädd för BILAR. För HÄSTAR. För KALVAR. För SPÖKEN SOM INTE FINNS. Saffe hoppar runt på stora vägen (han är normalt trafiksäker...)

På ridbanan: Riktigt bra. Ställer och böjer och galopperar hyfsat.

Hemåt igen. Saffe är rädd för KALVAR. För HÄSTAR. För BILAR. Beter sig som ett jävla pucko så jag får rida i en åker för att överleva och inte bli dödad i en trafikolycka. Hoppar omkring som om han haft en geting under sadeln eller nåt. Vet ni varför? Jo för att grannens russ hade magen att TITTA på Saffe! Ujuj... När jag tror att lugnet har lagt sig så skall vi gå förbi sista grannens ladugård (som är tom) och kohage (som är tom). Han tar ett sånt jävla språng och kastar sig omkring - det har ju gått kor där förut! (Observera att vi gått där flera gånger sedan korna försvann) Min rygg som mådde lite halvdåligt redan innan säger nu adjö och godnatt. Jag lovar att jag blev en decimeter kortare och inte har jag några diskar kvar mellan kotorna. Förbannat, va ont det gjorde! Jag svor ganska mkt över Saffe och sa mkt ovänliga saker, men han förstod ABSOLUT inte varför jag var så sur? Han stannade ju när han såg att det inte var några kor där? (Han kan se så väldigt oskyldig ut...)

Tänkte inte ge honom nån mat överhuvudtaget på ett par veckor, men sen insåg jag att han skulle nog inte fatta hur det hängde ihop. Han är ju inte så smart. Om han är trevlig ikväll när jag tar in OCH på turen imorgon så kanske KANSKE jag förlåter honom. Om jag kan gå imorgon och inte är rullstolsbunden. Fan i helvete vad min rygg gör ont.

(Ursäkta att jag svär men det är för att ni skall förstå att det VERKLIGEN gör inihelvetes ont)

.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan det vara så att han tycker det är jobbit att vila och ta det lugnt?
Min lilla dam har blivit fruktansvärt grinig av att ta det lugnt, iofs så beter hon sig i alla fall när vi rider.
Men det kan vara en tanke...
Hoppas verkligen att ryggen blivit bättre nu, jag vet ju att den vart sämre. Du är förlåten jag svär oxå mycke när jag har ont, mao jämt...