onsdag 12 november 2008

Mörkerridning

Det blir mycket av den sorten såhär års. Som tur är så har jag många ridvägar häromkring som lämpar sig för den sortens ridning och jag behöver inte bara skritta i veckorna. Har varit ute en sväng ikväll i månskenet och Saffe skötte sig riktigt bra. Han fick göra lite övergångar skritt - trav och gick på tygel fint. Han är över lag trevligare nu när han får jobba lite mer igen. Han har gått varannan dag nu ungefär och då är han mycket lyckligare. Även om det inte är så hårda jobb så tycker han att det är bättre än att stå i en lerig hage och glo. Och det kan man väl förstå. Snart skall han få börja jobba på allvar igen och då brukar han bli lite övertänd ibland, men what the heck, man kan inte få allt...

Var och simmade för första gången på typ ett år igeår. 22 längder och så stretching orkade jag med och erkännas skall att jag är lite stel i axlarna idag. Men det var lika tråkigt som jag kom ihåg det, men ändå skönt för det var så lugnt, nästan inget folk alls. Andelningen till att jag slutade simma förut var ju (förutom att vi flyttade ut i ödemarken) alla äckliga gubbar som "av en händelse råkade komma emot en när de simmade förbi eller man simmade förbi dem" Jävla äckel, rent ut sagt. Om man skulle simma om så oj hoppsan, vinglade dom till just då så man fick deras äckliga naglar i sidan eller då helst i tutten naturligtvis.
Tanterna är inte heller nån favorit. Simmar så förbannat sakta så man simmar om dem fyra gånger innan dom hunnit ett varv. Tar bara upp plats och är allmänt irriterande, om än inte alls så som äckelgubbarna. Pensionärs-sim är nåt som simhallen skulle satsa på. En timme om dan då pensionärerna fick komma och simma och alla andra var portade och vice versa. Jag bjuder på den ide´n.

Tillbaks till väsentligheterna, alltså hästarna. Madde gick jobb på banan idag och hade inte känts helt hundra. Jag blir så trött. Men nu är hon lindad med Back on Track så är hon inte hundra nästa gång så vet jag inte ;-) Jaja, hon behöver kanske (förhoppningsvis) bara komma i form igen.

Nalle och Omega mår bara fint. Har ökat Omegas foder, lillfölet i magen är hungrig.

.

Inga kommentarer: