lördag 21 februari 2009

Är 13 km längre än 1,3 mil?

Jaja, alltså jag vet att det är lika långt, men vilket LÅTER längst? Iallafall så red jag 13 km (1,3 mil) på Saffe idag och gissa vad? Det snöade! Tänka sig. han var duktig oh pinnade på bra, det var ganska djup snö största delen av vägen. Och Saffe tycker att skritt ät töntigt. Nu fick han ju skritta i vilket fall, men det var under protest.

Longerade Nalle idag, han var pigg och glad och gick i alla gångarter. Ska försöka hinna rida lite på honom imorgon, nu när det är snöigt som han gillar. Han är så långhårig! Och pälsen på halsen går lixom åt fel håll eftersom den är så lång... han ser lite allmänt trollig ut, måste ta och frisera honom en dag.

När jag ändå var igång så longerade jag Madde oxå. Peter fixade med bilarna så jag tyckte det var lika bra att han fick hålla på med sitt. Och tur var väl det :-) Madde vet att jag är strängare än Peter så hon uppförde sig EXEMPLARISKT! Sneddade inte i volten, sparkade eller bockade (nästan) ingenting, travade lugnt och sansat. jag hade träns på henne, det gjorde väl iofs sitt till. Imorgon hoppas jag kunna hinna med att longera henne med halsförlängare, hehe...

Omega fick ökat kraftfoder idag. När dom är så långt gågna i dräktigheten orkar dom inte äta så mkt hö, så vi ökade hennes kraftfoder istället. Hon verkar må bra, är mycket lugnare nu än för bara någon månad sen.

Fick smörja Saffes hovar oxå. Han hade mystiska sprickor längs med hoven. Alltså inte vanliga uppifrånochner-sprickor. Peter kunde inte riktigt säga vad det var heller, men Saffe har iallafall inte ont. Så smörja hovar och så skall jag köpa Biotin på måndag. Det är bara besvär med hästar typ :-)
Och så provade vi vår tryckutjämnings-vojlock för första gången idag. Köpte den i somras nån gång men det har inte blivit av att prova den... Den är iallafall vit så det såg ju verkligen flashigt ut såklart. Den är även i nåt andas-material och skulle vara ungefär bättre än bäst. Anyway, tyckte den kändes konstig när jag la på den, lixom stel och lite otymplig, men den verkade funka bara fint. Saffe som var ganska svettig var torr under sadeln så den andades tydligen ganska så bra... tyvärr är vitt en olämplig färg till vardags, så jag hänger nog undan den igen och använder en blå vojlock och fårskinnet, eller nåt. Så nu vet ni.

65 mille i jackpot på V75 idag. Hör ni inte av mig på ett par dagar så är det för att jag vunnit. Ha ha, fucking ha.

.

Inga kommentarer: