onsdag 18 februari 2009

Seriös

Idag var jag och Saffe ute i snöstormen (nåja...) på en sväng. Letade upp lite orörda vägar så vi fick pulsa fram och jobba lite muskler. Mr Överskottsenergi är ju Saffes andranamn som ni vet, och ja... Så är det lixom. Min kära vän och kollega Agnette( http://awestoo.zoomin.se/ ) sa att hennes häst var så pigg oxå men det var bara kul för hon kunde vara lite väl tam annars... Jag håller inte odelat med. Visst är det ett friskhetstecken, men JAG blir ju sinnessjuk!
Men det måste ju vara ganska spännande att vara Saffe ändå. Så många nya saker i hans liv varje dag som han ALDRIG sett förut (postlådor, bilar, buskar, barn, hus... För att inte tala om kor) och dessutom ganska många osynliga spöken därtill. Ja, man somnar iallafall aldrig när man rider Saffe :-) Men jag håller ju oxå med Agnette litegrann, för det är ju bra att han orkar. Men tänk om han unde orka uppföra sig lite bättre istället. Kunde va nåt det.

Ridhuset har vi nästan glömt var det ligger. Men jag vill helt enkelt inte köra med släp i denna halka. Och så ser jag snövallarna på gårdsplanen vid ridhuset framför mig och inser att... nej, vi stannar hemma. Vi jobbar muskler och styrka i snön just nu istället. Det är faktiskt riktigt bra det oxå.

Ni undrar såklart hur vi hade det på IKEA. Fantastiskt såklart. Jag var ju där med Peter och han är bäst. Dessutom är IKEA en av de få butiker (varuhus) som han tycker att det är ok att gå i, så man får passa på.
Vi köpte en bänk som egentligen är en skohylla som vi ställde vid fotänden på sängen som avlastningsbänk. Ska se om jag orkar ta ett kort nån dag. Annars kan ni ju gå in på www.ikea.se och kolla, den heter LEKSVIK. Fin. Vi har blå dynor ovanpå så det matchar.
Sen köpte vi ju en massa annat oxå, det brukar ju ofta bli så när man åker dit.
Tog en sväng förbi Hööks Hästsport när vi ändå var i faggorna. Köpte Radital liniment, har dom slutat sälja det på Gotland? Har bara hittat det som linimentgele´ här, och jag vill ha det tunt så jag kan spraya. Iallafall. Sen köpte jag en väska som jag skall ha när jag åker på tävling till utlandet (haha) eller kanske bara när jag ska åka på tävling rätt och slätt. Tror den funkar att ha med även på Gotland. Och sist men inte minst: En Himalayasaltsten till Saffe som han redan älskar. Den var "lite" dyrare än vanliga slickstenar, men vi snackar saffe här nu, och han är VÄRD det. (Även om han blev skiträdd för en gul elstängselskylt idag som har suttit på samma ställe sen vi flyttade hit och höll på att halka omkull och jag höll på att ramla av) Han verkar gilla det, har iallafall smakat en del på den. Om ni vill läsa om Himalayasalt så kan ni kolla här:
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1741
http://www.stroeh.se/s/shop/artikel/Haestfoder/STROEH-Tillskott/5625-STROEH-Himalayasalt-Himalaya-Saltsten-2-5-3-5-kg.htm

Sist men inte minst: Det är tur att man har katter. Även fast dom spyr och så. För hur skulle det annars gå när man skall organisera om i garderoben? Jag har tur som har Zodiac till hjälp....

Inga kommentarer: