fredag 20 februari 2009

Ja se det snöar...

Snön och snöandet tycks aldrig ta slut. Jag försöker verkligen se det positivt:
* Pulsande i snön är bra styrketräning både för mig och pållarna
* Hästarna är rena och fina när man tar in dem från hagen
* Ungarna har alltid nåt att göra

Har longerat Nalle och Madde idag, och så tömkört Saffe. Eller "arbetat på töm" som det heter enligt en del. Haha, det var nästan lite kul, Madde och Nalle tog vi ut i bara grimma och lät dem springa lite, Saffe fick träns, gjord, benskydd runt om, filt på rumpan och så två linor. Stackarn, inget "bara springa av sig lite" för honom inte. Men han gillar å andra sidan att arbeta, och jag kan nästan inte lina honom i grimma för då kommer travaridiotsidorna i honom fram igen. Med träns arbetar han och inget annat. Han gick riktigt fint idag.

Madde var galen som vanligt. Om nån vill rida in henne så varsågod. Jag gör det inte.

Har varit lite orolig att Nalle skulle vara ofräsch, men han var hur fin som helst. Han gillar bara helt enkelt inte när det är hårt och knöling i marken, så det här underlaget passar honom fint. Däremot börjar han bli lite tunn (!) så jag får öka lite kraftfoder. Han är bukig men tunn över ryggen, om ni fattar. Och dom andra sabla stolpskotten har bitit sönder ett täcke till på honom. Bytte täcke förra helgen för dom hade bitit så mycket i det, och så igår var det här oxå ett hål i. Tur att han har täcke iallafall så det inte var hans rumpa som det var hål på. (Tror förresten det är Omega som är taskig mot honom. Hon är riktigt surig mot honom ibland har jag sett)

Går förresten i illojala tankar. Kan inte säga mer än så, men Ingela, jag nämnde det för dig... Och det var inte BARA p.g.a. den mentala träningen lixom... Men det får vara som det är över sommaren, av olika skäl, så får vi se sen. Åh, vad jag var läckert mystisk. Nu måste ni läsa varje dag hela sommaren tills ni får veta vad det är. Vilken cliffhanger. :-)

Peter, min älskade som ni vet, ligger nere på soffan och kollar trav. Märkligt det där, han sov hur djupt som helst när det var Lets dance (Go Laila, go Laila!) men så fort det var slut så blev han superpigg och ser på trav. Han är för söt. Skall snart gå ner och se utröstningen av LD. Tror George åker. Laila är i mina ögon självskriven vinnare. Tycker juryn bedömmer henne konstigt. "Dålig koreografi så du får dåliga poäng" Ursäkta? Ska dom inte bedöma hur bra hon klarar av den koreografi som den proffessionella dansaren har gjort? Jaja, whatever. Laila för president, säger jag bara.

Imorgon och hela helgen så är det snöträning som gäller för alla i familjen (Utom Omega, hon får dispens) Sköt om er sålänge.

.

Inga kommentarer: